Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etická dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chování
VOŠAHLÍKOVÁ, Iva
Cílem diplomové práce je formulovat jednotlivá dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chování. Díky specifikaci zařízení, ve kterém pracuji jako sociální pracovnice, tj. výchovný ústav pro dívky, jehož součástí je i oddělení pro nezletilé matky s dětmi, rozeberu v práci různá dilemata spojená s prací s touto cílovou skupinou. Samotným dilematem může být otázka, zda těhotné nezletilé dívky mají být umístěné v zařízeních s ústavní výchovou, zda jsou kompetentní k péči o svoje dítě, když ještě samy jsou dětmi. Mají poruchy chování, některé z nich trpí rovněž psychiatrickými poruchami, jsou nebo byly uživatelkami drog. Mají odlišnou hodnotovou orientaci. Sociální pracovnice v institucionální výchově řeší různá dilemata, ať je to (dle Matouška): formalizace a deformalizace, profesionalizace a deprofesionalizace, normativnot a nenormativnost, pomoc a sociální kontrola, polyvalence a specializace. Dle Musila lze řešit komplexní nebo zjednodušené cíle, neutralitu či favoritismus, procedurální nebo situační přístup, materiální či nemateriální pomoc, zasáhnout či nezasáhnout. Práce bude doplněna o etické teorie, které mohou při rozhodování sociálnímu pracovníkovi pomoci.
Role etopeda v dětském domově se školou
JAKŠIČOVÁ, Kateřina
Otázky a problémy týkající se výchovy dětí jsou součástí každodenního života. Denně se objevují nové publikace, internetové stránky nebo populární časopisy, které široké veřejnosti radí a doporučují, jak nejlépe vychovat děti. Tato všeobecná doporučení však nejsou vhodná pro děti, u kterých se vlivem neadekvátní výchovy, poruch centrálního nervového systému nebo sociálního prostředí objevila některá z poruch chování. Tito jedinci jsou společností vnímáni velice negativně a jejich počet v posledních letech narůstá. Pokud není porucha chování přijatelným způsobem kompenzována, existuje možnost, že jsou nakonec děti umístěny do zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, kde je tým odborníků vede k osvojení správných vzorců chování. V České republice existuje několik typů těchto zařízení, jež se věnují převýchově. V průběhu resocializačního procesu velmi důležitou roli hraje speciální pedagog - etoped. Pole působnosti těchto odborníků je velmi široké a v kooperaci s ostatními pracovníky je zodpovědný za úspěšné opětovné zařazení jedince do společnosti. Hlavním úkolem etopeda/ky je s dětmi navázat vztah a dokonale je poznat. Etoped/ka v zařízení tak přebírá rodičovskou roli, která jim mnohdy v původním prostředí chybí. Následně pak tvoří individuální program rozvoje osobnosti, od kterého se odvíjí převýchovný proces dítěte. Tento program vede k osvojení adekvátních vzorců chování, které jsou přijatelné pro dítě i běžnou společnost mimo zařízení.
Problémy spjaté s odchodem z dětského domova do běžného života
LEJSKOVÁ, Lucie
Tato práce si klade za cíl zjistit, jakým způsobem bývalí dlouhodobí uživatelé dětských domovů řeší problémy v různých oblastech jejich života po odchodu z těchto zařízení. V teoretické části je popsán systém náhradní péče o děti a dospívající v ČR, dále jsem pozornost zaměřila na charakteristiku dětských domovů a odchodů z nich. Výzkumné šetření bylo uskutečněno prostřednictvím rozhovorů s bývalými dlouhodobými uživateli dětských domovů. K dosažení cíle jsem stanovila obecné ukazatele, které vyplývají z teoretických poznatků. Většina zjištění se shodovala s teoretickou částí, pouze oblast bydlení nebyla respondenty hodnocena jako problémová. Šetření poukázalo na chybějící informovanost uživatelů o možné účasti na projektech a návazných službách, které by jim zpočátku mohly pomoci.
Legitimizace plavání jako volnočasové aktivity ve vybraném dětském domově se školou
HARMADY, Petr
Práce se zabývá legitimizací plavání ve vybraném dětském domově se školou jako volnočasové aktivity. Vymezuje základní pojmy k danému tématu a za pomoci případové studie charakteristik respondentů, epizodických rozhovorů a terénních poznámek zkoumá, zda pomocí kondičního plavání dochází ke změnám v životním stylu adolescentů, a k nápravě v jejich chování. Podstatou výzkumu je prokázat zmíněné pozitivní vlivy u vybraných jedinců a tím legalizovat kondiční plavání v zařízeních stejného, nebo podobného typu, jako prevenci sociálně patologických jevů.
Bydlení na půli cesty - možnosti realizace v Jindřichově Hradci
PECHKOVÁ, Šárka
Diplomová práce se věnuje tématu Domů na půli cesty a problematice odcházení z ústavní nebo ochranné výchovy. Cílem práce bylo zhodnotit, zda klienti dětských domovů v Jihočeském kraji mají zájem o bydlení na půli cesty a dalším cílem bylo vypracovat projekt bydlení na půli cesty určený pro město Jindřichův Hradec. Data pro kvalitativní výzkum byla sbírána pomocí řízených a polořízených rozhovorů. Na základě zjištěných dat byl vytvořen modelový projekt Domu na půli cesty určený pro město Jindřichův Hradec, ve kterém jsou zohledněny rizika projektu a zapracovány příklady dobré praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.